Ιστορική Ανασκόπηση
0λες οι εκστρατείες, είτε αυτή λέγεται Εβραϊκή, Περσική, Μογγολική, Τουρκική, Αγγλική, είτε Αμερικανική, εξορμά από την κοιτίδα του ως κράτος – όχι πολιτισμός και όχι μόνον αδιαφορεί για την πολιτιστική εξύψωση των άλλων Εθνών, αλλά φροντίζει να τα εξουσιάσει ή ακόμη και να τα εξαλείψει από προσώπου της κατακτημένης γης.
Για τις ως άνω εκστρατείες, δεν ενδιαφέρουν τα ίδια τα Έθνη, παρά μόνον ως δούλοι, ως έδαφος, ως πόροι υλικοί.
Τι κοινό έχει η εκστρατεία του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ με τις προαναφερόμενες ;
Τίποτε το ουσιαστικό.
Στην περίπτωση του Αλεξάνδρου ο Ελληνισμός διαχέεται έξω από τον εαυτό του ως ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ και απλώνεται πάνω στους άλλους λαούς, όχι μόνον χωρίς να τους εξοντώνει ή να τους απωθεί πέρα από τον ΙΝΔΟ ποταμό, αλλά και χωρίς να προσαρτά τους ίδιους ή τα εδάφη τους εξουσιαστικά στην Μητρόπολη.
Ολόκληρη στρατιά επιστημόνων, τεχνικών, γεωγράφων, ιστορικών και χρονογράφων, φιλοσόφων, ιατρών κλπ., ακολούθησε τον Μέγα Αλέξανδρο στην εκστρατεία του, στρατιά, που έμεινε για πάντα στην Ασία και ανέπλασε τον πολιτισμό της.
Αντίθετα, ολόκληρη ληστρική στρατιά ακολουθούσε τις ως άνω εκστρατείες, με μοναδική αποστολή την αρπαγή, ή αξιοποίηση των υλικών πόρων των κατακτημένων εδαφών, για λογαριασμό των κρατών τους.
Η παγκοσμιοποίηση του Αλεξάνδρου, χωρίς επικυρίαρχη πλανηταρχία, είχε ως περιεχόμενο την αγαστή συνύπαρξη, συνεργασία και επικοινωνία των Εθνοτήτων, με σεβασμό στην ιδιαιτερότητα και με συνειδητή πρόθεση μεταλαμπάδευσης Συστήματος Αξιών, που τους επέτρεπε να λειτουργούν στα επίπεδα της Ελληνικής Δημοκρατίας ( πολιτικής κοινωνίας ).
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ :
Α) Αφήνοντας την πατρίδα του ο Αλέξανδρος, μοίρασε όλα τα περιουσιακά του στοιχεία, κινητά και ακίνητα, με αντάλλαγμα τις ελπίδες του, όπως ο ίδιος είπε.
Β) 0ι ιερείς Αιγύπτιοι υποσχέθηκαν στον Αλέξανδρο ότι θα γίνη ο κυρίαρχος της γης ( με το σύμβουλο της πίστεως ως την ανάσταση).
Γ) 0ι Ασιάτες, αν και κατεσφάγησαν υποτίθεται από τον Αλέξανδρο, τον λάτρευσαν ως θεό, ενώ οι χριστιανοί μέχρι και το 529 μ.Χ. τον θεωρούσαν άγιο.
Δ) Για 300 τριακόσια και πλέον χρόνια, η Αλεξάνδρεια ( του «σφαγέα» Αλεξάνδρου) απετέλεσε παγκόσμιο πνευματικό κέντρο παραγωγής πολιτισμού.
Ε) Και μόνον ο αθλητισμός, λέξης καθαρά ελληνική και Έργο των Ελλήνων, συνέβαλε τα μέγιστα στις προσεγγίσεις μεταξύ των λαών.
Ζ) Έλλην, Ελληνικός Πολιτισμός και Ελληνικότητα τα σημαίνει: Η αμφισβήτησης, η απόδειξης, ο έλεγχος, η λογική, ο διάλογος, η τέχνη, η μεσότητα, η θεωρία, η σοφία, η έρευνα, η γνώσης, ( αξίες άγνωστες στους Ανατολίτες). Από την σύνθεση των ως άνω ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΞΙΩΝ, απορρέει ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ, ο οποίος Ελληνικός Λόγος οδηγεί τον άνθρωπο προς την Ελευθερία, την Αλήθεια, την Δικαιοσύνη και τελικά προς τη θέωση.Και τότε ( κατά τον ΝΙΤΣΕ ), μπορεί κάποιος να πει: « ΝΑΙ Η ΖΩΗ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ»
Η) Tα άφθονα και πλούσια υλικά αγαθά που απολαμβάνουν οι πολέμιοι του Αλεξάνδρου και του Ελληνικού Πολιτισμού ( ανατολίτες, ανατολίζοντες τρόφιμοι και ντόπιοι αδαείς) όπως και την ελευθερία τους, να μειώνουν, να συκοφαντούν και να απορρίπτουν οτιδήποτε ΕΛΛΗΝΙΚΟ, χωρίς συνέπειες, τα οφείλουν στον σημερινό πολιτισμό, που το πραγματικό του όνομα είναι: « Αλεξανδρινό-ρωμαϊκός πολιτισμός, με πρόγονο τον Σωκράτη»
ΥΓ. Η Αντιγόνη ( του Ευριπίδη) λέει: « Πλάστηκα από την φύση, για να αγαπώ σύμπασα την οικουμένη και να την προστατεύω». Και όλα αυτά μπροστά από 2500 χρόνια.
Ευπρόσδεκτος σε κάθε Αντίλογο
Κρονίδης Διομήδης
66032 Κύργια Δράμας
τηλέφωνο: 25210- 71 923
(ευχαριστούμε τον κ.Διομήδη για το άρθρο του)