Δεν είναι… μυστικός πράκτορας, ούτε «αλυσίδα» καταστημάτων. Έχει μήκος 65 μέτρα, εκτόπισμα 1.600 περίπου τόνων, εσωτερική διάμετρο 6,5 μέτρα και πλήρωμα 22-30 άτομα.
Αν δεν το μαντέψατε ήδη, πρόκειται για το εντυπωσιακό υποβρύχιο «214», το πρώτο που κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα! Στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, στην Ελευσίνα, υποδέχονται τα εξωτερικά του κομμάτια, που φτιάχνονται στο Βόλο.
Στη συνέχεια τα συναρμολογούν και τα «γεμίζουν» με ό,τι είναι απαραίτητο, για να «ζωντανέψει» ένα υποβρύχιο. Ακολουθούν οι εργασίες αμμοβολής και βαφής και τέλος ο εξοπλισμός του σε μηχανήματα και διάφορες συσκευές.
Τα «214» είναι τα πλέον σύγχρονα «συμβατικά» υποβρύχια (όπως ίσως θα ξέρετε, υπάρχουν και τα πυρηνοκίνητα, που κατασκευάζονται αποκλειστικά στις ΗΠΑ).
Εφοδιασμένα με ειδικές «κάψουλες καυσίμων», δηλαδή με μπουκάλες οξυγόνου και υδρογόνου που, παρουσία αζώτου, παράγουν ηλεκτρική ενέργεια, πετυχαίνουν τα εξής: μπορούν να καταδυθούν σε βάθος μεγαλύτερο των 400 μέτρων και να παραμείνουν κάτω από την επιφάνεια του νερού πάνω από 15 μέρες !
Οι μοναδικές χώρες που κατασκευάζουν σήμερα τα «214», εκτός από τη Γερμανία, είναι η Ελλάδα και η Κορέα. Οι τορπιλοσωλήνες τους είναι σε θέση να φιλοξενήσουν και πυραύλους, που -αχρείαστοι να είναι- μπορούν να πλήξουν στόχους όχι μόνο σε στεριά και θάλασσα, αλλά και στον αέρα και μάλιστα σε μεγάλη απόσταση.
Και κάτι ακόμη, ασφαλώς περισσότερο χρήσιμο : τα απόβλητα από τις…υποβρύχιες τουαλέτες δε διοχετεύονται στη θάλασσα. Αποθηκεύονται σε ειδικές δεξαμενές, με σκοπό να αδειαστούν και να υποστούν την κατάλληλη επεξεργασία στη στεριά.
Αναζητώντας το «214»…
300+ μοναδικοί Υπολογισμοί - Calculators ● VresKEP.gr ● Πολίτες & ΚΕΠ