Μέλας ζωμός (δηλ . μαυροζούμι) . Ονομαζόταν έτσι το συνηθισμένο φαγητό από χοιρινό κρέας με ξίδι στα συσσίτια των Σπαρτιατών . – Λέγεται για γεύμα εξαιρετικά λιτό .
Συνέχεια »ΣΑΡΑΝΤΑ ΚΑΡΠΑΘΙΩΤΕΣ
Σαράντα Καρπαθιώτες ένα γάιδαρο φορτώνανε
Συνέχεια »ΚΡΟΚΟΔΕΙΛΙΑ ΔΑΚΡΥΑ
Λέγεται για προσποιημένη λύπη, επίπλαστη, σύμφωνα με την αρχαία παράδοση πως ο κροκόδειλος μιμείται το κλαψούρισμα του μικρού παιδιού για να προσελκύσει ανθρώπους και να τους φάει .
Συνέχεια »ΣΠΟΡΑ ΚΑΙ ΘΕΡΙΣΜΟΣ
Άλλοι σπέρνουν και θερίζουν κι άλλοι τρων και μακαρίζουν .
Συνέχεια »ΚΑΔΜΕΙΑ ΝΙΚΗ
Η νίκη του Ετεοκλή ενάντια στον αδερφό του Πολυνείκη εμπρός στα τείχη της Θήβας και της ακρόπολης της Καδμείας είχε τελειώσει με τον αλληλοσκοτωμό των δυο αδερφών . – Λέγεται για νίκη ολέθρια για νικητή και νικημένο .
Συνέχεια »Ο ΜΥΛΟΣ
Ας γυρίζει ο μύλος κι ας τρώει ο χοίρος .
Συνέχεια »ΜΗΛΟ ΤΗΣ ΕΡΙΔΑΣ
Η Έριδα, αδερφή του Άρη, και κατά τον Ησίοδο κόρη της Νύχτας και μητέρα όλων των κακών, χαιρόταν για κάθε φιλονικία . Όταν έγιναν οι γάμοι του Πηλέα με τη Θέτιδα, από ζήλια που δεν την είχαν καλέσει πήγε και …
Συνέχεια »ΜΑΘΕ ΤΕΧΝΗ
Μάθε τέχνη κι’άστηνε κι άμα πεινάσεις πιάστηνε .
Συνέχεια »ΤΟΥ ΤΣΑΓΚΑΡΗ ΤΟ ΣΤΙΒΑΝΙ
Του τσαγκάρη το στιβάνι όλο ξεπαραλυμένο .
Συνέχεια »ΑΧΙΛΛΕΙΑ ΦΤΕΡΝΑ
Η μητέρα του Αχιλλέα, η Θέτιδα, θέλοντας να προφυλάξει το γιο της από πλήγωμα, τον είχε βυθίσει, όταν γεννήθηκε, στο νερό της Στύγας . Αλλά η φτέρνα του ενός ποδαριού, απ’ όπου τον βαστούσε, είχε μείνει άγγιχτη και για αυτό …
Συνέχεια »ΣΑΒΒΑΤΟ ΚΙΝΑ
Σαββάτο κίνα τη δουλειά μα μη ντη ξετελεύγεις .
Συνέχεια »ΤΟΥ ΤΣΑΓΚΑΡΗ ΤΟ ΠΑΠΟΥΤΣΙ
Του τσαγκάρη το παπούτσι είναι πάντα μπαλωμένο .
Συνέχεια »ΓΟΡΔΙΟΣ ΔΕΣΜΟΣ
Όταν ο Μεγάλος Αλέξανδρος έφτασε ύστερ’ από τη νίκη του Γρανικού ποταμού (333 π.χ . ) στην πόλη Γόρδιο της Φρυγίας, είδε στην ακρόπολή της τη μυθική άμαξα του ιδρυτή της πόλης . Ο ζυγός της ήταν δεμένος στο ρυμό …
Συνέχεια »ΔΥΟ ΛΑΓΟΥΣ
Απού ζυγώνει δυο λαγούς κακό κυνήγι κάνει .
Συνέχεια »ΤΟ ΨΩΜΙ
Η βιάση ψήνει το ψωμί μα δεν το καλοψήνει .
Συνέχεια »ΔΡΑΚΟΝΤΕΙΟΙ ΝΟΜΟΙ
Ονομάστηκαν έτσι οι νόμοι του πρώτου Αθηναίου νομοθέτη Δράκοντα (621 π.χ . ), που όριζαν αυστηρές τιμωρίες για τους φόνους και άλλες παραβάσεις του κοινού ποινικού δικαίου . Ένας σύγχρονος μάλιστα είχε πει, πως είχαν γραφτεί με αίμα . – …
Συνέχεια »