Ο τεμπέλης δεν τρώει τα αμύγδαλα για να μην τα σπάει
Συνέχεια »Ζωή
Η ζωή είναι ένα λουλούδι και ο ερωτάς το μέλι του
Συνέχεια »Δουλειά
Όποιος δουλεύει δεν πείνα και αν πεινά δεν πεθαίνει.
Συνέχεια »Πορτοκαλιές
Υπάρχουν και αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια
Συνέχεια »Μήλο
Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα.
Συνέχεια »Κάπηλας
Αγαπά ο κάπηλας το μεθυσμένο, μα γαμπρό δεν τον κάν’.
Συνέχεια »Αλάργα
Αλάργα από πλώρη καραβιού και μουλαριού το κώλο.
Συνέχεια »Αυτός είναι για τα πανηγύρια
Την εποχή που δεν υπήρχαν ειδικά ιδρύματα για τους ψυχοπαθείς, τους έπαιρναν οι δικοί τους και τους πήγαιναν στις εκκλησίες ή στα μοναστήρια: εκεί αφού τους έδεναν με αλυσίδα σ’ ένα δέντρο ή κούτσουρο, έλεγαν του παπά ή του καλόγερου …
Συνέχεια »Αυτή είναι ψηλομύτα
– Όταν οι Φράγκοι κατάλαβαν την Ελλάδα, επειδή οπωσδήποτε, έμειναν πολλά χρόνια στον τόπο μας, αναγκάστηκαν να φέρουν τις γυναίκες τους εδώ, γιατί οι πατρίκιες δεν τους συγκινούσαν με την καχεκτική εμφάνισή τους. Οι Φράγκισσες, όπως και οι αρχαίες Ελληνίδες, …
Συνέχεια »Αυτή έχει τουπέ
Η λέξη είναι γαλλική και θα πει «φούντωμα της κόμης επί της κεφαλής και αυτός που έχει «τουπέ» εγωιστής, κλπ. Η ιστορία της λέξης είναι η εξής: την εποχή του Ερρίκου Δ’, για να γίνει κανείς ευγενής , έπρεπε πρώτα …
Συνέχεια »Ας πάει και το παλιάμπελο
– Στο έτος 1840-41 στο θέατρο Μπούκουρα. εμφανιζόταν μία περίφημη Ιταλίδα «αοιδός» η Ρίτα Μπάσσο, η οποία, κυριολεκτικά, ξετρέλαινε τους Αθηναίους κι έγινε αιτία πολλών επεισοδίων και στα ανώτατα τότε στρώματα της κοινωνίας ακόμη. Κατά την ώρα, λοιπόν, μιας παράστασης …
Συνέχεια »Άλλαξε τροπάρι
Δηλαδή, βαρέθηκε να ακούει τα ίδια και τα ίδια και του λέει να αλλάξει τροπάρι. Το τροπάρι είναι ένας σύντομος εκκλησιαστικός ύμνος (που στερεότυπα επαναλαμβάνεται). Τα τροπάρια τα ψέλνουν σε οκτώ ήχους σύμφωνα με την βυζαντινή μουσική. Δηλαδή, κατά οχτώ …
Συνέχεια »Άνθρωπος αγράμματος τούβλο απελέκητο
Είναι μια έκφραση που τη μεταχειριζόντουσαν πολύ οι πρόγονοί μας και την έλεγαν για τους αγράμματους. Το τούβλο το απελέκητο είναι «άνευ αξίας», έτσι και ο άνθρωπος ο αγράμματος δεν έχει καμιά αξία. Τη συναντούσαν δε πάνω από τις έδρες …
Συνέχεια »Άνοιξε η γη και τον κατάπιε
Η φράση αυτή έχει την αρχή της στη Μυθολογία των αρχαίων Ελλήνων. Σύμφωνα με τον μύθο, ο Αμφιάραος από τον Περικλύμενο και κινδυνεύοντας, από στιγμή σε στιγμή, να χτυπηθεί από το ακόντιο του διώχτη του, σώθηκε μόνο από τη γρήγορη …
Συνέχεια »Αμπρακατάμπρα
Ο περίφημος πάλι γιατρός Μαρκέλλης , συμβούλευε σοβαρότατα εκείνους που υπόφεραν από τα μάτια τους , να γράφουν πάνω σε μια μαύρη πλάκα με κιμωλία λέξεις σαν αυτές : «αραμαράμα», «ξεναξενόξης» κλπ. Ωστόσο, μια από τις ακατανόητες αυτές λέξεις , …
Συνέχεια »Αναγκαίον κακόν
Τη φράση αυτή τη βρίσκουμε για πρώτη φορά σ’ένα στίχο του Μένανδρου (342-291 π.Χ.), που μιλάει για το γάμο. Ο ποιητής γράφει «…εάν τις την αλήθειαν σκοπή, κακόν μεν εστίν, αλλ’αναγκαίον κακόν». Δηλαδή: Εάν θέλουμε να το εξετάσουμε στο φως …
Συνέχεια »