Τι είναι οι Rich Media Ads Αν έχετε συναντήσει ποτέ διαφημιστικά banners τα οποία περιείχαν βίντεο, είχαν ενσωματωμένο ένα πρόγραμμα (π.χ. ένα παιγνίδι) ή υλοποιούσαν κάποια ειδική εφαρμογή multimedia, τότε γνωρίζετε ήδη τι είναι οι Rich Media Ads. Ο όρος Rich Media Ads χρησιμοποιείται για να περιγράψει κάθε μορφή διαφήμισης στο Internet η οποία έχει δημιουργηθεί με τη χρήση προχωρημένων εφαρμογών λογισμικού και πολυμέσων (multimedia). Τέτοιες είναι τα banners (όχι όμως τα στατικά banners ή όσα βασίζονται σε animated gif), τα interstitials (διαφημιστικές σελίδες ή παράθυρα που εμφανίζονται για λίγα δευτερόλεπτα και μετά χάνονται για να δώσουν τη θέση τους στη home page του site), τα beyond-the-banner banners (banners με ειδικές δυνατότητες όπως η απευθείας αγορά μέσα από αυτά χωρίς να απαιτείται η κλήση άλλης web σελίδας), οι animated cursors (δημιουργία ειδικών εφέ τα οποία ενεργοποιούνται με την κίνηση του δρομέα πάνω στη σελίδα), το rich media email (ένα multimedia email ή μια ολοκληρωμένη σελίδα μέσω της οποίας ο παραλήπτης μπορεί να παραγγείλει κάποιο προϊόν) κ.λπ. Οι Rich Media Ads δημιουργούνται συνήθως από εξειδικευμένες εταιρείες και αποτελούν την τελευταία μόδα στο χώρο της διαφήμισης μέσα στο Internet. (Μια πολύ καλή εφαρμογή παιγνιδιού με το δρομέα του ποντικιού υπάρχει στο http://www.freestyleinteractive.com) Οι λόγοι για τη μεταστροφή από τα απλά banners προς τις Rich Media Ads
Τεχνολογία και προβλήματαΟι Rich Media Ads μπορούν να υλοποιηθούν με τη χρήση πολλών τεχνολογιών. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις: Enliven, ActiveAds, Flash, IBM’s HotMedia, VRML, Streaming VRML via the Pulse Player, RealPlayer and plug-ins, Java, Java3D, Shockwave, Comet Cursors κ.α. Δυστυχώς, στην προσπάθειά τους να κάνουν τις διαφημίσεις τους πιο ελκυστικές, οι περισσότεροι διαφημιστές υιοθετούν τεχνολογίες οι οποίες λειτουργούν μόνο στους καινούριους browsers, ενώ άλλες απαιτούν την εγκατάσταση ειδικού plug-in, κάτι που φυσικά περιορίζει τη δημοτικότητά τους. Το κύριο πρόβλημα των Rich Media Ads όμως είναι ότι κοστίζουν πάρα πολύ (πρέπει να δημιουργηθεί ειδική εφαρμογή το κόστος της οποίας σπάνια θα είναι μικρότερο από 3.000 ευρώ) και η δαπάνη για την κατασκευή τους σπάνια μπορεί να αποσβεστεί μέσα στο χρόνο έκθεσης ενός banner. Υπενθυμίζεται πως μετά τις 3 πρώτες ημέρες παρουσίας του, το banner χάνει το ενδιαφέρον του για τους επισκέπτες μιας σελίδας και το clickthrough μειώνεται δραματικά. Αν και η διάρκεια ζωής του μπορεί να αυξηθεί μέσω της “ανακύκλωσης” σε άλλα sites, το αποτέλεσμα συνήθως δεν είναι ικανοποιητικό. (Π.χ. μπορείς να βάλεις το ίδιο banner για τον νέο δίσκο του καλλιτέχνη Χ σε 3 μουσικά sites. Οι επισκέπτες κάθε site όμως, συχνά επισκέπτονται πολλούς ομοειδείς τόπους στο δίκτυο. Γι’ αυτό, υπάρχουν πολλές πιθανότητες να έχουν ήδη συναντήσει αλλού το banner και να το αγνοήσουν.) Φυσικά, μια Rich Media Ad μπορεί να μην είναι banner, αλλά κάποιο interstitial ή ένας animated cursor. Τότε όμως δεν πρέπει να θεωρείται διαφήμιση αφού ελάχιστα sites δέχονται να φιλοξενήσουν εφαρμογές αυτής της μορφής για λογαριασμό τρίτων. Έτσι τέτοιες προσπάθειες καταλήγουν να χρησιμεύουν μόνο ως επιδείξεις τεχνικής ικανότητας στο site της ίδιας της διαφημιζόμενης εταιρείας. Κανένας από όσους έχουν δει τηλεόραση στη ζωή τους δεν μπορεί να εντυπωσιαστεί από ένα multimedia (Rich Media) banner ή από κάποια άλλη εφαρμογή Internet (η οθόνη είναι πολύ μικρή και τα εφέ πολύ φτωχά). Ο μόνος τρόπος λοιπόν για να ασχοληθεί ο χρήστης με μια Rich Media Ad είναι να λειτουργήσει αυτή ως παιγνίδι (ο χρήστης θα κάνει κλικ επάνω της για να παίξει ή για να χρησιμοποιήσει κάποια από τις δυνατότητες που του παρέχει, π.χ. ένα μενού επιλογών, και έτσι θα επιτευχθεί το απαραίτητο interactivity). Δυστυχώς όμως, οι χρήστες έχουν αρχίσει να φοβούνται τα κλικ πάνω στα Rich Media banners, ακόμη και αν ενδιαφέρονται για το περιεχόμενό τους, επειδή στο δίκτυο έχουν ήδη αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους οι ψευδοrich media ads. Πρόκειται για banners τα οποία έχουν ζωγραφισμένα επάνω τους διάφορα μενού επιλογών για να παραπλανηθεί ο χρήστης και να κάνει κλικ, προσπαθώντας να επιλέξει την υπηρεσία που τον ενδιαφέρει. Για παράδειγμα ένα banner μπορεί να αναφέρει: “Επιλέξτε τον τόπο διακοπών που σας ενδιαφέρει”, αλλά όταν κάνεις κλικ πάνω στο ψεύτικο μενού όπου ως πρώτη επιλογή αναφέρεται η Ρόδος, βλέπεις να φορτώνεται μπροστά σου μια νέα σελίδα με τη διαφήμιση ενός ξενοδοχείου στα Φάρσαλα. Όπως είναι φανερό μετά από μια ή δύο τέτοιες εμπειρίες ο χρήστης γίνεται διστακτικός και δύσκολα κάνει πια κλικ επάνω στη διαφήμιση ακόμη και αν το στήσιμό της του προξενεί ενδιαφέρον. Παρόλα τα παραπάνω προβλήματα οι Rich Media Ads θα μπορούσαν να αποδειχθούν χρήσιμες σε πολλές περιπτώσεις. Για παράδειγμα, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα θα μπορούσε να μιμηθεί την πρακτική των υπεραγορών (super markets) τα οποία έχουν τοποθετήσει δίπλα στα ταμεία τους προθήκες με καραμέλες, σοκολάτες και άλλα μικροπράγματα τα οποία μπορεί να αγοράσει ο πελάτης την ώρα που περιμένει στην ουρά. Κάτι αντίστοιχο θα μπορούσε να δημιουργηθεί και για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Τη στιγμή που ο πελάτης έχει γεμίσει το καλάθι του σε ένα site παιγνιδιών και ετοιμάζεται να αποστείλει την παραγγελία του, μπορεί να εμφανίζεται μια Rich Media διαφήμιση η οποία να του λέει: “Κάντε κλικ εδώ για να προσθέσετε στην παραγγελία σας ένα σακούλι καραμέλες ή μια σοκολάτα” (ας σημειωθεί πως ο πελάτης έχει ήδη συμπληρώσει όλα τα στοιχεία του και το επιπλέον είδος μπορεί εύκολα να προστεθεί με ένα απλό κλικ χωρίς μεγάλη προσπάθεια από μέρους του). ΣυμβουλέςΑν λοιπόν αποφασίσετε πως οι Rich Media Ads αποτελούν τη λύση στα προβλήματά σας, φροντίστε για τα ακόλουθα θέματα τα οποία θα εξασφαλίσουν την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των δυνατοτήτων τους:
|
Τι είναι οι Rich Media Ads
300+ μοναδικοί Υπολογισμοί - Calculators ● VresKEP.gr ● Πολίτες & ΚΕΠ