Τρίτο Μέρος: ΒΟΡΕΙΑ ΝΟΤΙΑ ΚΑΙ ΝΟΤΙΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΣΙΑ και ΙΑΠΩΝΙΑ
Η ΙΑΠΩΝΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΤΟΥ ΕΙΡΗΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Τρίτο Μέρος
ΠΡΟΛΕΓΟΜΕΝΑ
Η βόρεια, νότια και Νοτιανατολική Ασία χαρακτηρίζεται ως περιοχή ενδιαφέροντος των μεγάλων δυνάμεων . Για την Κίνα, τη Ρωσία και την Ιαπωνία ισχύει η Κορέα ως «Γεω- στρατηγικό Κέντρο» της Βόρειο-ανατολικής Ασίας . Το ενδιαφέρον των δυνάμεων ήτανε πάντα η γεωγραφική θέση της χώρας, όπου παρουσιάζει το φαινόμενο κυριαρχίας της Κίνας ή της Ιαπωνίας στην αναφερόμενη περιοχή. Για εκατοντάδες χρόνια υποφέρουν οι κάτοικοι της Χερσονήσου κάτω από τις αντιζηλίες και αιματηρές διαμάχες των γειτόνων τους., όπου έχουν βυθιστεί σε μια εσωτερική ψυχική άρνηση δυσπιστίας μεταξύ τους.
Μια οικονομική συνεργασία των χωρών της περιοχής με το πρότυπο της ΕΕ δεν φαίνεται πραγματοποιήσιμη την παρούσα στιγμή, λόγω αντιζηλίας, ενώ η Ιαπωνία προσπαθεί να δημιουργήσει με τις ΗΠΑ μια συμφωνία ελεύθερου εμπορίου και οικονομικών –εταιρικών σχέσεων και χρηματοδοτεί τη δεύτερη διώρυγα του Παναμά. Η ιαπωνική τράπεζα Mizuho Corporate Bank επιλέγεται από 15 ενδιαφερόμενες τράπεζες ως συμβουλευτική για τις εργασίες χρηματοδότησης της επέκτασης μίας δεύτερης διώρυγας του Παναμά, που θα κοστίσει 5 δις. δολάρια ( όρα: Grundsatzrede von Aussenminister Taro Aso auf der Asiatischen Unternehmerkonferenz, am 18.05.2007).
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ
Συνεχίζοντας τα δύο προηγούμενα άρθρα μου, για το ιαπωνικό οικονομικό σύστημα με τις εσωτερικές του διαφοροποιήσεις και τις επενδύσεις από την Ιαπωνία προς το εξωτερικό και τις ξένες επενδύσεις στην Ιαπωνία θα ήθελα να επεκτείνω το άρθρο μου με την γενική κατάσταση στην νευραλγική Νότια και Νοτιοανατολική Ασία, ακριβώς σε εκείνο τον χώρο που από το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο οι ΗΠΑ ήτανε κυρίαρχη δύναμη.
Η οικονομική δυναμική ανάπτυξης της περιοχής συμβαδίζει χέρι με χέρι με μια στρατηγική δυναμική, που επηρεάζει αυξητικά τις προσπάθειες εξοπλισμού. Οι αντιμαχόμενες αντιζηλίες των γειτονικών χωρών του ειρηνικού και ο αυξανόμενος στρατιωτικός εξοπλισμός και η στρατιωτική κυριαρχία, ακόμα μάλιστα για την επικράτηση στους θαλάσσιους δρόμους θα μας απασχολήσει σίγουρα και πάλι προσεχώς.
Εξοπλιστικές δραστηριότητες των χωρών της περιοχής
Ήδη από τώρα είναι ευδιάκριτα φανερό, ότι το ναυτικό των ΗΠΑ , που ήτανε η μοναδική στρατηγική κυριαρχία θα πρέπει να παραιτηθεί και σχετικοί είναι οι ρόλοι διαμέσου των ναυτικών δυνάμεων της Νοτίου Κορέας, της Ιαπωνίας και της Κίνας.
Η Κίνα βρίσκεται προ του δικού της μεγάλου ποσοστιαίου προβαδίσματος εξοπλισμού, κυρίως σε υποβρύχια και πλοία με βαλλιστικά ιπτάμενα σώματα- που επιδιώκει με το ποιοτικό προτέρημα να αναπληρώσει το αμερικανικό ναυτικό. Η Κίνα έχει λάβει τις συνέπειες από τις εμπειρίες εξαιτίας της κρίσης της Ταϊβάν από το έτος 1998. Τότε είχαν μεταφέρει οι ΗΠΑ στρατεύματα με αεροπλανοφόρα στο δρόμο προς την Ταϊβάν, για να αποθαρρύνουν την Κίνα να επεμβαίνει στρατιωτικά εναντίον της Ταϊβάν.
Η Κίνα θέλει να εξοπλίσει έτσι το ναυτικό της, ώστε μελλοντικές επεμβάσεις από άλλους να μην είναι δυνατόν. Ο προϋπολογισμός του Πεκίνου εδώ και χρόνια αυξήθηκε σε διψήφιο ποσοστό, όπου ένα μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού είναι προκαθορισμένο για το ναυτικό και ασφαλώς εντελώς αντίθετα στο “US-NAVY”, όπου ο προϋπολογισμός ως επακόλουθα των γιγαντιαίων προβλημάτων για τον πόλεμο του ΙΡΑΚ συνεχώς μειώνεται.
Επίσης και η Ρωσία έδειξε ενδιαφέρον στον ΕΙΡΗΝΙΚΟ με περισσότερη βαρύτητα και προγραμματίζει την επέκταση του ναυτικού της στον ειρηνικό.
Η Ιαπωνία έχει ήδη τώρα ένα ναυτικό, που είναι τρεις φορές μεγαλύτερο, όπως είναι το ναυτικό «ROYAL NAVY” της ναυτικής δύναμης της μεγάλης Βρετανίας. Η Ιαπωνία διαθέτει περισσότερα από 120 πολεμικά πλοία ικανά για την ανοιχτή θάλασσα., όπου 20 είναι μοντέρνα υποβρύχια, που παίζουν έναν σπουδαίο ρόλο. Μετά από χρόνια στρατιωτικής συγκράτησης βρίσκεται τώρα η Ιαπωνία επίσημα πλέον στη αξίωση, ότι το δικό της ναυτικό πρέπει να είναι σε θέση και να μπορεί να αντιμετωπίσει σε έναν κύκλο από 1000 χίλια μίλια κάθε στρατιωτική απειλή.
Επίσης η Νότιος Κορέα κατασκευάζει το ναυτικό της με σημαντικά αυξημένες δαπάνες, περαιτέρω αποβλέπει σε μοντέρνα υποβρύχια μια στρατηγική εναντίον αρνητικού πολιτικού κλίματος στις σχέσεις με τη Βόρεια Κορέα – ακριβώς επίσης σε χρόνους, όπου φαίνεται φανερά η επιδίωξη για προσπάθεια προσέγγισης. Τα στρατεύματα της Κορέας εκτιμούνται στα πιο μοντέρνα στην περιοχή. Περαιτέρω ετοιμάζονται για τον μεγάλο προγραμματισμό μοντερνισμού, όπου τελειώνουν δύο νέες φρεγάδες αποβίβασης και πέντε αντιτορπιλικά από την εντόπια πολεμική βιομηχανία. Σε συνεργασία με τη Γερμανία θα κατασκευαστούν έξι νέα υποβρύχια.
Και επαναλαμβάνω, ότι μεταξύ Ιαπωνίας και Νότιας Κορέας και μεταξύ Ιαπωνίας και Κίνας υπάρχουν ανεξήγητα εδαφικά προβλήματα πάνω σε νησιά, όπου στη θαλάσσια περιοχή υπόσχονται να βρουν πρώτες ύλες, όπου ένεκα τούτου στην περιοχή εμποδίζεται μια προσαρμοσμένη οικονομική εταιρική Ένωση. (U.Weisser, KSTA, 23.10.2007).
Οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις αιτούνται μέτρα “Anti- DUMPING” εναντίον της αναπτυσσόμενης πληθώρας φθηνού χάλυβος από την Κίνα και άλλες ασιατικές χώρες, όπως η Νότιος Κορέα και η Ταϊβάν. Η κεντρική/ γενική Ένωση «Eurofer» της Ευρωπαϊκής βιομηχανίας χάλυβος υπέβαλε στην ευρωπαϊκή ΚΟΜΜΙΣΣΙΟΝ δύο αγωγές εναντίον των φθηνών εισαγωγών, όπου διαμέσου των φθηνών εισαγωγών προκαλούνται σημαντικές ζημίες στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις χαλυβουργίας . Οι εισαγωγές από τις αναφερόμενες χώρες προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, αυξήθηκαν τα περασμένα τέσσερα χρόνια και ως το 3300%, με τιμές DUMPING ως και 40% χαμηλότερες., Sueddeusche Zeitung, 30.10.2007.
Ενώ τώρα η κυβέρνηση του Πεκίνου επέβαλε απαγόρευση σε 700 επιχειρηματίες παιδικών παιχνιδιών, όπου όπως είναι γνωστό 60% των εισαγομένων παιχνιδιών της Γερμανίας προέρχονται από την Κίνα.Der Tagesspiegel, Berlin, 02.11.2007.
Επίσης η κυβέρνηση της ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ προετοιμάζει για τη Βουλή ένα σχέδιο για απόκρουση ανεπιθύμητων επενδυτών από το εξωτερικό. Σύμφωνα με το μοντέλο οφείλει η κυβέρνηση να μπορεί να θέτει βέτο από μια αλλοδαπή συμμετοχή από 25%, αν φαίνεται ότι απειλείται η εθνική ασφάλεια. (Koelner Stadt-Anzeiger, 1./2.11.2007).
Η κυβέρνηση φοβάται, κυρίως από κρατικά δημόσια χρεόγραφα από πολιτικούς λόγους ξένοι επενδυτές αγοράζουν γερμανικές για να αποσύρουν “know-how” ή και σε περιπτώσεις κρίσεων να μπορούν να εξασκούν πίεση στη Γερμανία.
Οι επενδυτικές εταιρείες από χώρες, όπως τα ενωμένα αραβικά εμιράτα, η Σαουδική Αραβία και η Κίνα, όπου διοικούν αυτήν την στιγμή περίπου 2,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, που προέρχονται από εισπράξεις πετρελαίου και επιχειρήσεις συναλλάγματος. (Berliner Morgenpost, 01.11.2007, Sueddeutsche Zeitung, 31.10.07.
Αν μελετήσει κάποιος την ιαπωνική αποικιακή ιστορία και αποικιακή κυριαρχία σε βάρος της Κορέας, την βίαια καταπίεση και τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τις δολοφονίες, τη διχοτόμηση της χώρας από τους συμμάχους κατά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, διαπιστώνει κάποιος, ότι στο μέλλον θα υπάρξει φόβος, το ότι η Κορέα και η Ιαπωνία δεν θα μπορέσουν να έρθουν πλησιέστερα στις ενδιάμεσες σχέσεις τους., αλλά και γενικά στην Νότια και Νοτιοανατολική Ασία.
Μετά την συνθηκολόγηση της Ιαπωνίας διαμελίστηκε από τους συμμάχους από το δεύτερο παγκόσμιο η αμέτοχη Κορέα. Οι σύμμαχοι όμως στην συνεδρίαση της Γιάλτας αποφάσισαν, ότι η Κορέα θα παραμείνει ένα ενωμένο ανεξάρτητο κράτος κάτω από μία εκλεγμένη κυβέρνηση, παρέλειψαν όμως να καταθέσουν επιμέρους προϋποθέσεις, τα αίτια του πολέμου και οι επακόλουθες συμφορές, αλλά και οι μελλοντικές προοπτικές αξιώνουν μια προσεχή περαιτέρω ανάλυση.
Ακολούθησε ο πόλεμος της Κορέας με σχεδόν τρία εκατομμύρια θύματα, ενώ μέχρι σήμερα παρέμειναν οι αξιώσεις της Κορέας από μέρους της Ιαπωνίας ανεκπλήρωτες. Περισσότερο από πενήντα χρόνια μετά τον πόλεμο της Κορέας, οι πρόεδροι της Βόρειας και Νότιας Κορέας υπέγραψαν μια διακήρυξη ειρήνης και οικονομικής συνεργασίας καθώς επίσης να τερματίσουν την ανακωχή του πολέμου του 1953 και να αντικαταστήσουν με μια συμφωνία ειρήνης , www.heute.de/ZDF.
Τώρα αρχίζει και η δραστηριοποίηση της Κίνας, ενώ η κυριαρχούσα κρατική τράπεζα Industrial and Commercial Bank of China της Κίνας (ICBC) συμμετέχει στην μεγαλύτερη αφρικανική τράπεζα με 3,86 δις Ευρώ, με μερίδιο 20% στη Νοτιοαφρικανική Standard Bank Group. H ICBC, είναι η ακριβότερη τράπεζα της Αφρικής.
Το εμπόριο μεταξύ Κίνας και Αφρικής ήτανε τον περασμένο χρόνο γύρω στα 40% και στο μέγεθος των 55 δις δολάρια. Επίσης τον περασμένο Δεκέμβριο πήρε η ICBC 90% της τράπεζας PT Bank Indonesia με το ποσό των 6,9 δις Ευρώ. Τον Ιούλιο είχε επενδύσει η τράπεζα της Κίνας China Development Bank 3,1 δις, δολάρια στην βρετανική britische Barclays Bank. Αυτή πάλι ανέλαβε μπροστά από δυο χρόνια για 5,3 δις. δολάρια 60% της τράπεζας Absa Group Ltd, την κυριαρχούσα καταναλωτική τράπεζα της χώρας. ( FAZ, 25.10.2007) .
Θα ήθελα εδώ να αναφερθώ, ότι μεταξύ Ιαπωνίας και Νότιας Κορέας καθώς επίσης και μεταξύ Ιαπωνίας και Κίνας υπάρχουν εδαφικά άλυτα ερωτήματα και προβληματισμοί γύρω από νησιά , όπου στις περιοχές τους προσδοκούν πλούτη πρώτων υλών, έτσι ώστε εμποδίζεται μια ενσωματωμένη «οικονομική» περιοχή, στην Νότια και Νοτιοανατολική περιοχή της Ασίας, όπως η ευρωπαϊκή Ένωση, και υποπτεύομαι ότι δεν θα υπάρξει, γιατί υπάρχουν αντιμαχόμενες θέσεις και κυριαρχεί μεταξύ τους δυσπιστία., βλέπε και: Ulrich Weisser, 23.10.07 KSTA.
ΚΟΙΝΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΙΑΠΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ
Με την Ευρωπαϊκή Ένωση καλλιεργεί η Ιαπωνία στενές σχέσεις στην πολιτική, το εμπόριο και την οικονομία. Η ΕΕ διατηρεί σχεδόν σε όλους τους τομείς έναν συνεχή διάλογο με την Ιαπωνία. Η 15. σύνοδος της ΕΕ-Ιαπωνίας έλαβε χώρα την 24. Απριλίου 2006 στο Τόκιο και ανακοινώθηκαν οι βασικές αρχές των σχέσεων μεταξύ ΕΕ και Ιαπωνίας και τις μελλοντικές συναντήσεις της Κομισιόν και υπουργών .
Στο σχέδιο δράσης μεταξύ Ιαπωνίας και ΕΕ περικλείονται τέσσερις στόχοι:
-προώθηση της ειρήνης και ασφάλειας,
-ισχυροποίηση της οικονομικής και εμπορικής συνεργασίας και συγχρόνως της δυναμικής παγκοσμιοποίησης για την ευημερία όλων,
-λύσεις γενικών παγκόσμιων και κοινωνικών προκλήσεων,
-σύνδεση ανθρώπων και πολιτισμών. ( Όρα: www.europarl.eu)
Επίσης στην συνεδρίαση των ΜΜΕ ΕΕ και Ιαπωνίας, 6.6.2007, διαπιστώθηκαν τρία ευδιάκριτα σημεία της ταύτισης απόψεων: Το πρώτο είναι η αλλαγή κλίματος, ακολουθεί η μακρόχρονη ελάττωσης, μείωσης, στόχων , που πρέπει να συμπεριληφθούν όλο και περισσότερες χώρες και τρίτον είναι πεπεισμένοι, ότι μια τέτοια διαδικασία πρέπει να συνδεθεί με ένα πλαίσιο εργασίας των Ηνωμένων εθνών.
Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΙΚΟΝΑ – ΦΗΜΗ ΤΗΣ ΙΑΠΩΝΙΑΣ
Ο υπουργός εξωτερικών της Ιαπωνίας τον Φεβρουάριο του 2007 εξουσιοδότησε σε τέσσερις χώρες της ΕΕ να ερευνήσουν τη φήμη, τη δημόσια εικόνα της Ιαπωνίας. Παρακάτω εκθέτω τα αποτελέσματα της έρευνας που απάντησαν αντιπρόσωποι από την πολιτική, επιστήμη, οικονομία, ιατρική δικαιοσύνη και ΜΜΕ στην Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία και Ιταλία..
1. Η εικόνα της Ιαπωνίας
α) Σε κάθε μία από τις τέσσερις χώρες ισχύει η Ιαπωνία ως μια χώρα με πλούσια παράδοση και πολιτισμό, με μεγάλη οικονομική και τεχνολογική δύναμη καθώς επίσης και με μια ωραία φύση.
β) Στις πηγές πληροφόρησης γύρω από την Ιαπωνία βάζουν τηλεόραση και ραδιόφωνο (53%) καθώς επίσης δημοσιεύσεις, όπως εφημερίδες. Περιοδικά και βιβλία (51%) των κορυφαίων θέσεων. Στη Γαλλία ήτανε η συμμετοχή των πολυμέσων, συμπεριλαμβανομένου και του ιντερνέτ από τα υψηλότερα (69%). Τόσο το ιντερνέτ, όσο επίσης και τα παραδοσιακά ΜΜΕ αποδείχθηκαν ως τις αγαπημένες πηγές για πληροφορίες, που χρησιμοποιήθηκαν από τους ερωτηθέντες, επίσης κινηματογραφικά φιλμ (Γερμανία:: 31%), (Γαλλία: 28% ).
γ) Ως τομείς, όπου επιθυμούν να εμβαθύνουν τις γνώσεις, ανάφεραν οι ερωτηθέντες «:παραδοσιακές τέχνες και πολιτισμό» (40%), ««επιστήμη και τεχνολογία» *36%) και ιστορία (34%). Μια ενδιαφέρουσα παρατήρηση ήτανε, ότι η Μεγάλη Βρετανία «παραδοσιακές τέχνες και πολιτισμό (32%). Στη Γερμανία «επιστήμη και τεχνολογία» (44%) και στην Ιταλία «οικονομία» (41%) συμπεριλαμβάνουν την κορυφαία θέση.
Τουναντίον ο «τωρινός ιαπωνικός πολιτισμός» (52%) αμέσως μετά ακολουθούν οι «παραδοσιακές τέχνες και πολιτισμός» (56%) .
δ) Η συμμετέχοντες στο ερωτηματολόγιο, έχουν την άποψη, ότι η Ιαπωνία είναι μία «αξιόπιστη χώρα» ή ένα περισσότερο «έμπιστο κράτος» (Μεγάλη Βρετανία 72%, Γερμανία (88%), Γαλλία (89%), Ιταλία (96%) ήτανε πολύ η θετική ανταπόκριση, απ΄ ότι από εκείνους που απάντησαν με «αναξιόπιστη χώρα» , Μεγάλη Βρετανία (17%, Γερμανία 8%, Γαλλία 8%, Ιταλία 2,%.
ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΑΠΩΝΙΑΣ
α) Η παρούσα θέση των σχέσεων μεταξύ Ιαπωνίας και ΕΕ ήτανε σε όλες τις τέσσερις χώρες της ΕΕ κατά το μεγαλύτερο μέρος ως καλή, Μεγάλη Βρετανία 61%, Γερμανία 67%, Γαλλία 49%, Ιταλία 62%. Μόνο ένα μικρό ποσοστιαίο ποσό των ερωτηθέντων χαρακτήρισαν τις σχέσεις ως αρνητικές («ασθενή αναπτυγμένο ή άσχημα») ή εξαιρετικά.
β) Στο ερώτημα με ποιους τομείς θα έπρεπε να επιδιώξουν μια συνεργασία, απάντησαν οι ερωτηθέντες στις τρεις χώρες στον τομέα «οικονομία και εμπόριο (Μεγάλη Βρετανία: 33%, Γαλλία:33%,Ιταλία:32%), ενώ στη Γερμανία: «πολιτική της ασφάλειας» (30%) βρισκότανε στην πρώτη θέση.
γ Στο ερώτημα για τον οικονομικό εταίρο, έξω από την ΕΕ απάντησαν κατά πρώτον με τις «ΗΠΑ» (Μεγάλη Βρετανία:62%, Γερμανία:55%, Γαλλία:56%, Ιταλία:: 59%, ακολουθούμενη από την «Κίνα» Μεγάλη Βρετανία : 63%, Γερμανία::24%,Γαλλία:24%, Ιταλία:19%).
δ) Η συμμετοχή των ερωτηθέντων που ανάφεραν ότι η «Ιαπωνία» ως σπουδαιότερος εταίρος έξω από την ΕΕ Μεγάλη Βρετανία:6%, στη Γερμανία:14%, στη Γαλλία στο 3% και στην Ιταλία στο 3%.
ε) Στο ερώτημα για τον εταίρο εκτός της ΕΕ που θα ήτανε στο πλησιέστερο μέλλον ο σπουδαιότερος εταίρος, την «Κίνα» 39%, συνολικά στην πρώτη θέση.
Η συμμετοχή των ερωτηθέντων, που ανάφεραν την «Κίνα» στην πρώτη θέση, ήτανε ιδιαίτερα η Γαλλία (51%) και η Ιταλία(43%) υψηλά. Οι «ΗΠΑ» αναφέρθηκαν συχνότερα στην Μεγάλη Βρετανία (35%) και στη Γερμανία (40%).
3. Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΙΑΠΩΝΙΑΣ ΣΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
α) Στο ερώτημα, αν η Ιαπωνία οφείλει να γίνει ένα μόνιμο μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών απάντησαν ευδιάκριτα περισσότεροι των ερωτηθέντων με «ναι» «απ΄ ότι με όχι». (μεγάλη Βρετανία:64%, Γερμανία:67%, Γαλλία:: 69%, Ιταλία: 77%).
ΠΡΩΤΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Σε σύγκριση πρότερων δημοσκοπήσεων αξιολογούνται οι σχέσεις μεταξύ Ιαπωνίας και ΕΕ μόνο θετικά, και μ΄ αυτό θέτονται προσδοκίες σε μια περαιτέρω συνεργασία στους τομείς οικονομία, εμπόριο και ασφάλεια.
Η δημοσκόπηση φανερώνει ευδιάκριτα, ότι καθοδηγητικές προσωπικότητες στην Ευρώπη , χαρακτηρίζονται ως σπουδαιότεροι σύμμαχοι εκτός της περιοχής. Ενώ η σημασία της Κίνας και των Ινδιών στην περιοχή συνεχώς ανεβαίνει. Αυτό υπογραμμίζει την αναγκαιότητα, το ενδιαφέρον και την κατανόηση για την Ιαπωνία να επεκταθεί εκτός της ΕΕ, όρα:: www.de.emb-japan.po.jp/presse/pm .
1. Η φήμη, η εικόνα της Ιαπωνίας φαίνεται να είναι κατά το μεγαλύτερο μέρος θετική. Επίσης η έμπιστη, αξιοπιστία της Ιαπωνίας αξιολογείται, όπως πρωτύτερα, πολύ υψηλά (κατά μέσον όρο 86%).
2. Πολλοί ερωτηθέντες ανέφεραν, ότι τις πληροφορίες για την Ιαπωνία τις έμαθαν τόσο από το ιντερνέτ καθώς επίσης και από τα παραδοσιακά ΜΜΕ, όπως τηλεόραση, ραδιόφωνο και έντυπα. Αυτό υπογραμμίζει την αναγκαιότητα, να χρησιμοποιούνται επίσης τα νέα μέντια συμπεριλαμβανομένων και του ιντερνέτ για να επιδιώξουμε καλύτερη φήμη, βέβαια και στη δική μας ακόμα Πατρίδα του υπογράφοντος αυτού του άρθρου.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Ο ειρηνικός Ωκεανός με τις περιφερειακές του θάλασσες ακτές περικλείει περίπου 35% της επιφάνειας της γης. Όλοι οι πέντε Ήπειροι θα είχαν είχανε σε αυτή την περιοχή θέση, όπου το μέγεθος της επέκτασης συμπεριλαμβάνει 16.000 χιλιόμετρα. Στη σύνδεση αυτού του θαλάσσιου χώρου με τους συνοριακούς χώρους των χωρών σχηματίζεται « η λεκάνη του Ειρηνικού» ως ο μεγαλύτερος επιμέρους ενωτικός χώρος του κόσμου.
Κάτω από την άποψη της μοντέρνας τεχνικής μεταφοράς είναι ο ειρηνικός συνδετικός κρίκος μεταξύ των «πυκνοκατοικημένων» βιομηχανικών περιοχών και πρώτων υλών, μεταξύ προσφοράς και καταναλωτών. Οι θαλάσσιες συγκοινωνίες ευνοούν τα ενδιαφέροντα των εμπορικών εταίρων.
Το αμερικανικό ναυτικό θα πρέπει να παραιτηθεί από την αξίωσή του για στρατιωτική υπεροχή λόγω των δραστικών μέτρων εξοπλισμού των γειτονικών χωρών της περιοχής.
Η οικονομική άνθιση των περιοχών συμβαδίζει με έναν ισχυρό εξοπλισμό, που κινδυνεύει η ισορροπία της περιοχής, και αν επεκταθούν περαιτέρω οι προσπάθειες αύξησης του εξοπλισμού των σπουδαιότερων χωρών επίσης με την γνωστοποίηση για πολιτικές αντιζηλίες προερχόμενες από την βαθιά ιστορική δυσπιστία ,αλλά και οι ανεκπλήρωτες αξιώσεις της Κορέας από την Ιαπωνία, ίσως προσεχώς όμως να μπορέσουμε σε επόμενο άρθρο μας να αναλύσουμε τις μελλοντικές προοπτικές
Περαιτέρω παραμένει να αναφερθούμε στο διεθνές MANAGEMENT και τους περιφερειακούς πολιτιστικούς, πολυπολιτισμικούς προσανατολισμούς των κοινωνιών και της διαπολιτισμικής συνείδησης των ανθρώπων της περιοχής, που είναι αναγκαία η επεξεργασία και αναφορά για την εγκατάσταση και διαχείριση συνεργατικών, διεθνών και πολυεθνικών επιχειρήσεων , με την ευκαιρία της εξάπλωσης διεθνών δραστηριοτήτων και με την συγκέντρωση και δημιουργία ομάδων εργασίας , από μέλη δυο και ενδεχομένως περισσότερων πολιτισμών.
Teams, για την εφαρμογή νέων επεξεργασμένων στρατηγικών αγοράς, που έχουν δοθεί από την κεντρική διοίκηση ή και επίσης δημιουργήθηκαν επί τόπου από τις ομάδες ανάπτυξης, που ως νέα, προσαρμόζονται σε μια εθνική αγορά. Η αναπτυξιακή εξέλιξη προσαρμοσμένων προϊόντων είναι συχνά παραδείγματα για τέτοιες πολιτιστικές ετερογενείς ομάδες εργασίας..
Η δυσπιστία μεταξύ των συμμετεχόντων των αναφερομένων χωρών στον ειρηνικό είναι τόσο μεγάλη μεταξύ τους και υπάρχει μία κρυφή ή και ανοιχτή τοποθετούμενη αντιζηλία στο σόου . (U. Weisser)
θα συνεχιστεί…