(το άρθρο αυτό το έγραψα το 2002, προς το τέλος θα ανακαλύψετε μία “προφητική” του διάσταση)
Εισαγωγή
«Μάθηση είναι η ανακάλυψη εκείνου που ξέρεις ήδη .Εκτέλεση είναι η απόδειξη ότι το ξέρεις .Διδασκαλία είναι η υπενθύμιση προς τους άλλους πως ξέρουν όσα και εσύ .Είσαστε όλοι μαθητές , εκτελεστές Δάσκαλοι» , Richard Bach .
Ετσι ξεκινούσε η Προσωπική μου Σελίδα στο yahoo το 2011 για όσους φίλους συνταξιδεύουν μαζί μου 11 χρόνια τώρα. (προσθήκη 2η έκδοσης 2012 – Ετσι ξεκινούσα και το πρώτο μάθημα μου στους φοιτητές του ΤΕΙ για τα 2-3 χρόνια που αισθανόμουν χρήσιμος) . Πάνω σε αυτή την φιλοσοφία συνεχίζω την προσπάθεια μου να «αντιστοιχήσω» γνώσεις επιστημονικές και εξειδικευμένες με ότι συμβαίνει στην καθημερινή μας ζωή .
Είναι έτσι γιατί έτσι νομίζουμε ;
Πότε μου δεν έχω ακούσει κανένα συνάνθρωπο μου να λέει ότι του αρέσει η Ελληνική Τηλεόραση , κανένα ή μάλλον ελάχιστους να είναι ευχαριστημένοι από την εκάστοτε Ελληνική Κυβέρνηση , ποτέ δεν έχω ακούσει Πολιτικό Πρόσωπο να μιλάει σταράτα και με ξεκάθαρες απόψεις , με μπερδεύουν με τον «τραβεστί» πολιτικό λόγο τους και τις κραυγές τους , γενικά , δύσκολα θα συναντήσεις ΚΑΘΑΡΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ – ΛΥΣΕΙΣ στην καθημερινή σου ζωή , βασιλεύει ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΗΣ ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑΣ !! .
Ολοι μας ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ μία ζωή , διαμαρτυρία , γκρίνια , κριτική . Η αγαπημένη φράση των Ελλήνων εκτός της γνωστής «μ….» και η γνωστή «αα και να ήμουν Πρωθυπουργός μία μέρα ..θα σου έλεγα …εγώ» .
Ολοι βρίζουν την Ελληνική Τηλεόραση , αλλά άμα τους πάρεις το χειριστήριο καναλότσαρκας από το χέρι μπορεί και να γίνει φονικό μεγάλο , άσε όπου και δωμάτιο και “κουτί” .
Φταίνε (κοινό εθνικό συμπέρασμα) ο εκάστοτε Πρωθυπουργός , τα κόμματα , οι Πολιτικοί , τα κανάλια ….φταίνε όλοι ..εκτός από ΕΜΑΣ !!! . Μα είναι όλοι αυτοί υπαίτιοι για την παρούσα μετριότητα ; .
Ας ξεκαθαρίσουμε σε ποιους αναφερόμαστε
Για να βγάλουμε μία άκρη ας ξεκαθαρίσουμε (και ας συμφωνήσουμε σιωπηλά μεταξύ μας) κάποιες απλές έννοιες :
Αναφερόμαστε σε κόμματα εξουσίας (ΠΑΣΟΚ , ΝΔ) , τα οποία διαρκής στόχος τους είναι η ανέλιξη τους στην Διακυβέρνηση της (κάθε) χώρας , άρα θα πρέπει να προσελκύσουν (ή να εξαπατήσουν) εκείνο ο μέρος των Ψηφοφόρων (όχι του λαού) που με βάση το ισχύον Εκλογικό Σύστημα , θα επιτύχουν το μέγιστο αποτέλεσμα (κοινοβολευτική πλειοψηφία) .Κατά συνέπεια δεν αναφερόμαστε (και τόσο) σε κόμματα αρχών , “μειοψηφίας” (π.χ ΚΚΕ , Συνασπισμός κ.λ.π) .
Αναφερόμαστε σε Τηλεοπτικά Κανάλια / ΜΜΕ “εξουσίας” που επίσης έχουν διαρκή στόχος τους να μεγιστοποιήσουν τις “πωλήσεις” τους , είτε για τεύχη μιλάμε , είτε για φύλλα , είτε για Τηλεθέαση , έχουν στόχο δηλαδή , την ΠΡΩΤΙΑ στον χώρο που δραστηριοποιούνται . Τέλος μιλάμε για Πολιτικά Πρόσωπα και οτιδήποτε “άλλο” που επιδιώκει την Πρωτιά στο/στην δικό του ριγκ/αρένα .
Ποιος θα τους δώσει την «Νίκη» ή την «Πρωτιά» ;
ίνεται κατανοητό από τα παραπάνω ότι σε ένα Δημοκρατικό Πολίτευμα (στον τίτλο και στην πράξη) την πρωτιά την χαρίζουν οι ΠΕΛΑΤΕΣ=ΨΗΦΟΦΟΡΟΙ , το “ενεργοποιημένο” τμήμα του λαού δηλαδή .
Αυτοί θα ψηφίσουν στις εκλογές , αυτοί θα δούνε τηλεόραση – tv, θα αγοράσουν εφημερίδα , θα ψηφίσουν τον Βουλευτή κ.ο.κ.
Αρα η Λογική επιβάλλει σε όλους τους προαναφερόμενους μονομάχους να προσαρμόσουν τον “λόγο τους” με τέτοιο τρόπο , έτσι ώστε να πείσουν τον μεγαλύτερο αριθμό από τους ΚΡΙΤΕΣ=ΠΕΛΑΤΕΣ=ΨΗΦΟΦΟΡΟΥΣ=ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ=ΘΕΑΤΕΣ κ.ο.κ. .
«Πείθω=κερδίζω» την “πλειοψηφία” τι σημαίνει όμως ;
Σημαίνει ότι καλύπτω , τα γούστα , τις προτιμήσεις , τις ανάγκες των περισσότερων«ψηφοφόρων» ή ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ δυσαρεστώ τους λιγότερους από το σύνολο (αυτό προσέξτε το ιδαίτερα).
Από ένα σύνολο Χ ανθρώπων με διαφορετικές απόψεις – γούστα η πλειοψηφία τους με βάση τις “απόψεις” τους , που βρίσκεται ; στην “μέση” ή στα “άκρα” ;.
Σκεφτείτε και απαντήσετε λογικά… ΣΤΗΝ ΜΕΣΗ !!.
Το θεώρημα του «Μεσαίου Ψηφοφόρου».
Kάθε οργανωμένη δημοκρατική ΚΟΙΝΩΝΙΑ αντιμετωπίζει πολλά ζητήματα (ερωτήματα) τα οποία προσπαθεί να επιλύσει .
Παραδείγματα : Πόσα Νοσοκομεία θέλω , με τι κόστος κατασκευής , περίθαλψης , συμμετοχής του Κράτους κ.λ.π , Τι Στρατό θέλω ; πόσο επαγγελματικό ; . Πόσα Σχολεία θέλω ; Δημόσια , Ιδιωτικά , ποια τα όρια μεταξύ τους κ.λ.π . Κρατική , Ιδιωτική Τηλεόραση , κόστος , περιεχόμενο εκπομπών (μπούτια) . Τι εφημερίδες να διαβάζω ; ποιο το περιεχόμενο τους ; κ.λ.π .
Η επίλυση των παραπάνω ερωτημάτων γίνεται , είτε δια μέσω των εκλογών (ψηφίζω Κυβέρνηση για να εκφράσει τις απόψεις μου για τι είδους ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΓΑΘΑ θέλω , πως τα θέλω και με τι κόστος) ή ψηφίζω ΧΡΗΜΑΤΙΚΑ , αγοράζοντας/βλέποντας (άρα ψηφίζω) τι εφημερίδα θέλω , ποιο Κανάλι προτιμώ …. κ.ο.κ
Τα δεδομένα μας
Για να αποδείξουμε όσο έχουμε αναφέρει , ας πάρουμε ένα παράδειγμα :
ELLADISTAN : Μια δημοκρατική χώρα με πλειοψηφικό εκλογικό σύστημα (σαν το δικό μας) όπου έρχονται εκλογές σε ένα μήνα.
ΨΗΦΟΦΟΡΟΙ = ΘΕΑΤΕΣ κ.λ.π : (έστω μόνο 6) Ο Μήτσος , η Κατίνα , ο Μπάμπης , η Καλλιόπη , ο Λάκης και ο Βάγγος .
ΕΡΩΤΗΜΑ/ΖΗΤΗΜΑ ΠΡΟΣ ΕΠΙΛΥΣΗ
ΠΟΣΟΣΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ (το λεγόμενο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ) .
ΘΕΩΡΟΥΜΕ :
Για απλούστευση ας θεωρήσουμε δεδομένο ότι το 10 % των εισοδημάτων τους το πληρώνουν για ΦΟΡΟΥΣ . Το συνολικό ποσό που πληρώνουν στο Κράτος ως φορολογία αποτελεί και το μοναδικό κρατικό έσοδο (έστω) , το οποίο με τον Προυπολογισμό η επόμενη Κυβέρνηση που θα προκύψει από τις Εκλογές θα πρέπει να το κατανέμει σε Κρατικές-Δημόσιες Κοινωνικές δαπάνες (επιδόματα , Συντάξεις κ.λ.π) ή σε Δημόσια Κατανάλωση (ενοίκια υπουργείων , αναλώσιμα , δεξιώσεις κ.λ.π) ή σε Δημόσια Επένδυση (Αεροδρόμια , Λιμάνια , Τηλεπικοινωνίες κ.λ.π) . Για ευκολία δείτε τον παρακάτω πίνακα …
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ | ΜΗΤΣΟΣ | ΚΑΤΙΝΑ | ΜΠΑΜΠΗΣ | ΚΑΛΛΙΟΠΗ | ΛΑΚΗΣ | ΒΑΓΓΟΣ | ΣΥΝΟΛΑ |
ΕΜΠΟΡΟΣ | ΙΔ.ΥΠΑΛ | ΕΛΕΥΘ.ΕΠΑΓΓ | ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΕΠΙΧ | ΙΑΤΡΟΣ | ΑΓΡΟΤΗΣ | 46.000 ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ | |
ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΕΤΗΣΙΟ | 10.000 | 3.000 | 8.000 | 6.000 | 15.000 | 4.000 | |
% ΦΟΡΟΥ | 10% | 10% | 10% | 10% | 10% | 10% | 10 % |
ΦΟΡΟΣ | 1.000 | 300 | 800 | 600 | 1.500 | 400 | 4.600 |
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΣΟΔΑ | “θεωρούμε για ευκολία ότι δεν υπάρχουν άλλες πηγές δημόσιων εσόδων “ | ||||||
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ; (%) | ΖΗΤΗΜΑ = Η ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ (4,6 ΕΚΑΤ) ΣΕ % ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ.. | ||||||
% ΣΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ “ΔΗΜΟΣΙΕΣ” ΔΑΠΑΝΕΣ ; | % ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ; | % ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ; |
Τα Πολιτικά Κόμματα που διεκδικούν την ΕΞΟΥΣΙΑ στις επερχόμενες εκλογές είναι :
To “ΠΡΑΣΙΝΟ ΜΙΛΙ” και το “ΒΑΘΥ ΓΑΛΑΖΙΟ” (δεν θέλω γέλια..) .
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΩΝ :
Τα δύο κόμματα το μόνο που τους νοιάζει είναι να κατακτήσουν την εξουσία .Για να το πετύχουν πρέπει να πείσουν όμως τους (6) ψηφοφόρους μας να τους ψηφίσουν (ή να μην τους καταψηφίσουν) .
Από μία μεγάλη Στατιστική Ερευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία XX, διαπιστώθηκε ότι πρώτο κριτήριο των ψηφοφόρων για επιλογή του κόμματος που θα ψηφίσουν , είναι οι απόψεις του Κόμματος για την κατανομή των κονδυλίων του Κρατικού Προυπολογισμού (και το οποίο κριτήριο δείχνει και την πολιτική κατεύθυνση του κάθε κόμματος) .
Με το που μαθαίνονται τα αποτελέσματα της Ερευνας στα δύο μεγάλα Πολιτικά Κόμματα , επικράτησε αναβρασμός .
Αποφάσισαν και παράγγειλαν έκαστο από μία νέα Δημοσκόπηση για να μάθουν τις Προτιμήσεις των ψηφοφόρων αναλυτικά για το συγκεκριμένο ζήτημα …..μετά από 15 ημέρες η έρευνα έδειξε :
ΨΗΦΟΦΟΡΟΙ/ΕΙΣΟΔΗΜΑ | ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ ΨΗΦΟΦΟΡΩΝ σύμφωνα με την έρευνα | ||
% ΣΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ | % ΣΕ ΛΟΙΠΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ (ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ & ΕΠΕΝΔΥΣΗ) ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ | ΣΧΟΛΙΑ π.χ… | |
ΛΑΚΗΣ (15 εκατ) | 5 % | 95 % | Παιδιά δεν έχει.. δεν φοβάται και την ανεργία.. |
ΜΗΤΣΟΣ (10εκατ) | 15 % | 85 % | Προτιμά να δοθούν κίνητρα για επενδύσεις… |
ΜΠΑΜΠΗΣ (8 εκατ) | 25 % | 75 % | Εχει ιδιωτική ασφάλεια..αλλά έχει και τρία παιδιά… |
ΚΑΛΛΙΟΠΗ (6 εκατ) | 25 % | 75 % | Αντιμετωπίζει καθημερινά τον κίνδυνο απόλυσης.. |
ΚΑΤΙΝΑ (3 εκατ) | 30 % | 70% | Μητέρα , φοβάται την ανεργία κ.λ.π |
ΒΑΓΓΟΣ (4 εκατ) | 35 % | 65 % | “Ηρωας” αγρότης , πολύτεκνος και σύζυγο με μερική αναπηρία … |
Τα αποτελέσματα παραδόθηκαν στους Αρχηγούς των δύο Πολιτικών Κομμάτων .
Oι αρχηγοί αφού κάλεσαν το εκλογικό επιτελείο τους για την απαραίτητη επεξεργασία ….δόθηκαν εκατέρωθεν οι εντολές στους Επικεφαλείς του εκλογικού αγώνα να εκπονήσουν εντός 7 ημερών το Πρόγραμμα Διακυβέρνησης του ELLADISTAN που θα παρουσιάσουν στους ψηφοφόρους κατά την εκλογική περίοδο .
Οι επικεφαλής του εκλογικού αγώνα των δύο παρατάξεων έπεσαν με τα μούτρα στην μελέτη της έρευνας , οι μέρες περνούσαν, ήρθε η μέρα έβδομη, η σύσκεψη ..αρχίζει (και στα δύο κόμματα) .
Οι επικεφαλείς του εκλογικού αγώνα παίρνουν τον λόγο :
«Σύντροφοι …για να κερδίσουμε τις εκλογές ..θα πρέπει να τους υποσχεθούμε ότι το 25 % του Κρατικού Προυπολογισμού θα αφορά δημόσιες ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ δαπάνες (συντάξεις , επιδόματα , κοινωνική περίθαλψη κ.λ.π)» .«»
Μα γιατί ; ρωτούσαν οι Σύντροφοι και στις δύο παρατάξεις τους επικεφαλείς ; .Οι επικεφαλείς του εκλογικού αγώνα κατέθεσαν στο Τραπέζι της σύσκεψης τον κάτωθι πίνακα :
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΕΚΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ. ΕΣΤΩ ΟΤΙ ΥΙΟΘΕΤΟΥΝ ΤΑ ΚΑΤΩΘΙ % ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ | ||||
---|---|---|---|---|
ΨΗΦΟΦΟΡΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ | ΨΗΦΟΦΟΡΟΙ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ % | ΨΗΦΟΦΟΡΟΙ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ % | ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΜΕ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ ΓΙΑ ΑΛΛΟ % ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ; | |
5 % ( ΛΑΚΗΣ) | 1 | 0 | 5 | ΝΑΙ = απορρίπτεται |
15 % (ΜΗΤΣΟΣ) | 1 | 1 | 4 | ΝΑΙ= απορρίπτεται |
25 % (ΜΠΑΜΠΗΣ) | 2 | 2 | 2 | ΟΧΙ= εγκρίνεται |
25 % (ΚΑΛΛΙΟΠΗ) | 2 | 2 | 2 | ΟΧΙ= εγκρίνεται |
30 % (ΚΑΤΙΝΑ) | 1 | 4 | 1 | ΝΑΙ= απορρίπτεται |
35 % (ΒΑΓΓΟΣ) | 1 | 5 | 0 | ΝΑΙ= απορρίπτεται |
Ο Πίνακας είναι σαφής !! .
Τα συμπεράσματα αυτονόητα. Με την επιλογή απόφασης 25 % δεν κερδίζεις την πλειοψηφία που υποστηρίζει την πρόταση σου , ΑΛΛΑ αποφεύγεις να υπάρχει Πλειοψηφία που να υποστηρίζει ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΑΠΟΨΗ !! (για μικρότερο ή μεγαλύτερο ποσοστό) .
Θυμάστε που σας έλεγα παραπάνω : Προσπάθεια των κομμάτων είναι εάν όχι να τους ψηφίσουν τουλάχιστον να μην τους καταψηφίσουν !! ;
Αυτό εννοούσα , δηλαδή, οι επιλογές τους θα πρέπει να “φωτογραφίζουν” τις ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ του ΜΕΣΑΙΟΥ ΨΗΦΟΦΟΡΟΥ .
Γιατί και εάν ακόμα στο παράδειγμα μας δεν είχαμε δύο ψηφοφόρους να υποστηρίζουν το “25%” , μία επιλογή πλησίον του μέσου όρου των προτιμήσεων των ψηφοφόρων είναι η βέλτιστη επιλογή !! .
Διότι για τους ψηφοφόρους που έχουν προτιμήσεις για “μικρότερο ποσοστό” (ή αριστέρα του κέντρου , γενικεύοντας) μια επιλογή του “κέντρου” = “μέσου όρου” αποτελεί το “μικρότερο κακό” από μία επιλογή/επικράτηση πολύ “μεγάλου ποσοστού” (ή τέρμα δεξιά , γενικεύοντας) .
Με βάση το ίδιο σκεπτικό , για τους ψηφοφόρους που έχουν προτιμήσεις για “μεγαλύτερο ποσοστό” (ή δεξιά του κέντρου , γενικεύοντας) μια επιλογή του “κέντρου” = “μέσου όρου” αποτελεί το “μικρότερο κακό” από μία επιλογή/επικράτηση πολύ “μικρού ποσοστού” (ή τέρμα αριστερά , γενικεύοντας).
Το συμπέρασμα – γενίκευση
Ετσι αγαπητοί μου φίλοι , σχεδόν πάντα την Νίκη στα Κόμματα εξουσίας θα την δίνει ο ΜΕΣΑΙΟΣ ΨΗΦΟΦΟΡΟΣ με τις δικές του προτιμήσεις , όπως αυτές θα καταγράφονται από τις εταιρείες δημοσκοπήσεων .
Ετσι πάντα θα βλέπετε στην τηλεόραση “μπούτια” και “αίμα” γιατί έτσι είναι τα γούστα ΜΕΣΑΙΟΥ ΤΗΛΕΘΕΑΤΗ .
Ετσι πάντα θα διαβάζεται στις περισσότερες εφημερίδες για βιασμούς και πότε έκανε πιπί η τάδε διάσημη … γιατί έτσι είναι οι προτιμήσεις του ΜΕΣΑΙΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ .
Για αυτό και μην απορείτε εάν δεν υπάρχουν στην Ελλάδα Κόμματα (τα ..εξουσίας) Αρχών αλλά Δημοσκοπήσεων .
Οι μοναδικές μας ελπίδες για να αλλάξει κάτι σε αυτή την χώρα είναι δύο :
α. ή Να βοηθήσουμε όλοι μας να αλλάξει η νοοτροπίας μας ως Εθνους ή
β. να αρχίσουμε να λέμε ψέματα στις Δημοσκοπήσεις
Επίλογος
Στην ΕΛΛΑΔΑ του 2000-2001 κάτι πάει να αλλάξει … ο καθένας ας βοηθήσει από το μετερίζι στο οποίο ανήκει να συνεχιστεί αυτή η πορεία, αυτός ο τόπος αξίζει καλύτερης τύχης, μην το ξεχνάτε κάθε φορά που ΨΗΦΙΖΕΤΕ !! και ΨΗΦΙΖΕΤΕ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ … με το τηλεκοντρόλ σας , με τα χρήματα σας , με το ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΣΑΣ με…με…
Να είστε καλά, ο “ΑΛΛΟΣ ΨΗΦΟΦΟΡΟΣ” σας ευχαριστεί για την υπομονή σας και μην ξεχνάτε “ΟΙ ΛΑΟΙ ΕΧΟΥΝ ΤΟΥΣ ΗΓΕΤΕΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΑΞΙΖΕΙ…”
Σημείωση : ΤΟ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ “ΤΟΥ ΜΕΣΑΙΟΥ ΨΗΦΟΦΟΡΟΥ” ΕΚΠΟΝΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ D.BLACK TO 1958.